Bent u op zoek naar een goede osteopaat? Bij Osteopathie Lindenheuvel in Geleen bent u in bekwame handen.

Wanneer en voor wie is osteopathie?

Osteopathie is geschikt voor iedereen. Bij een osteopaat kunnen zowel volwassen als ook kinderen, peuters en baby's, terecht. Een osteopaat behandelt een groot scala aan acute of chronische klachten. Zo hebben bijvoorbeeld veel mensen met chronische rug- of nekpijn baat bij behandeling door een osteopaat. Maar de lijst van klachten waarbij een osteopaat kan helpen is nog veel langer, bijvoorbeeld bij migraine, whiplash, buikpijn of slechte darmwerking. Ook kan osteopathie uitkomst bieden bij huilbaby’s.

Behandeling door een osteopaat wordt vaak als een grote opluchting ervaren, want er kunnen klachten worden verholpen, die al jaren spelen of zelfs onoplosbaar leken. Omdat de osteopaat uw klachten in een breder perspectief bekijkt, heeft een osteopathische behandeling in veel gevallen resultaat.

Ook om klachten te voorkomen, kunt u ook naar de osteopaat gaan. Een geregelde preventieve osteopatische behandeling is te vergelijken met de apk van uw auto. In een preventief onderzoek gaat de osteopaat op zoek naar structuren die niet goed bewegen en die een risico vormen voor blessures of bepaalde aandoeningen. Zeker wanneer u een beroep of sport uitoefent waarbij het lichaam langdurig en eenzijdig wordt belast, kunt u zo veel kwalen voorkomen. Voorkomen is immers beter dan genezen.

Uitgaande van de variatie in klachten, bestrijkt osteopathie een breed terrein. Hier volgt een kleine greep uit de acute en chronische klachten die de osteopaat behandelt:

- Verstuikingen
- Blaasproblemen (zoals urineverlies en blaasontstekingen)
- Reumatische klachten
- Scoliose (scheefgroeien van de rug)
- Uitstralende pijnen in armen of benen
- Bewegingsbeperkingen
- Maagklachten (zoals misselijkheid, brandend maagzuur en oprispingen)
- Oorsuizen
- Hartkloppingen
- Sinusitis (ontsteking van de bijholten)
- Kaakproblemen